klik sini please...... =)

Monday 12 December 2011

contengan jalanan - hlovate

gua baru selesai baca novel contengan jalanan karya emas hlovate. this is my review bout this book.
seriously aku sangat tersentuh dengan novel karya hlovate yang satu ini. sangat-sangat aku tak menduga jalan cerita yang sedemikian rupa. sangat unik. sangat luar alam (pinjam ayat kau jap hlovate) hehe
aku suka sangat buku ni. sangat suka. entah la. jalan cerita menarik, tak cliche. unpredictable. gua kasi lu sebelas bintang per sepuluh wahai hlovate. gua tak dibayar oke untuk puji2 buku lu melambung. tapi seriously gua suka. for those yang belum baca lagi contengan jalanan. try la baca. tak rugi. sambil kite berhibur, kita tambah ilmu di dada. wa salute you hlovate.

gua suka cara lu olah ayat, cara lu bermain dengan perasaan dalam watak. cara lu letakkan diri lu dalam diri watak-watak dalam novel. gua suke. i can feel their heartbeat bila baca description atau jalan cerita yang buat untuk sesuatu watak. sangat kena. sangat masuk. i love this book.

untuk hlovate, tahniah sebab dapat buat cerita yang macam ni,yang takde jiwang-jiwang rewang-rewang sumbang mambang macam sesetengah novel suka buat. i'm sick of novel yang overdose lovey dovey scene.

i love you hlovate. keep on writing extravaganza work. may Allah bless u and us.

No comments:

Post a Comment

throw me your opinion.. would you?