klik sini please...... =)

Tuesday 6 December 2011

kelebihan menyertai suruhanjaya perkhidmatan awam malaysia.


nampaknye ramai yang berminat mengenai artikel aku tentang betapa beruntungnya sape yang dapat tawaran untuk menyertai SPA ni kan. aku panggil SPA jela senang sume paham kan? uhuhu
takpe... takpe... kalau korang nak tau ape-ape tentang SPA ni tanye je... mane yang aku boleh jawab, aku jawab okey? aku tak kedekut ilmu punya orang... =p
SPA ni , memang ramai yang mohon... jumlah tak reti nak cakap la sebab bayangkan pemohon dari seluruh Malaysia termasuk sabah dan sarawak dan yang berjaya adalah yang benar-benar telah berjaya melepasi tapisan demi tapisan yang dibuat... bayangkan, kawan gua yang dah degree pun steadi je tinggalkan degree dia separuh jalan walaupun dia score pointer tinggi dulu, namun... (tiba2 keluar namun pulak) dia terima tawaran SPA ni sebab sayang nak tolak... sebab bukan calang-calang boleh lulus exam dan interview under SPA ni... yang lepasan SPM majoriti dapat tawaran matrik dan universiti, rilek je tolak untuk menyertai SPA ni... sebabnye cukup mudah. bukan mudah nak dapat, dan sayang nak dilepaskan. 

kenapa orang taksub sangat, suka sangat nak dapat tawaran ni? macam yang ramai dah tau, dengan keputusan yang baik serta sahsiah yang baik, pelatih yang menuntut under SPA ni akan diserap ke perkhidmatan awam... pastu mase belajar dibayar elaun pulak... elaun bukan alang-calang... malas gua nak cite elaun berape... kire cukup la untuk korang buat makan pakai plus nak buat simpanan sikit.. memang berbaloi... 

No comments:

Post a Comment

throw me your opinion.. would you?