klik sini please...... =)

Tuesday 13 December 2011

realiti hidup

hye korunkkkkkkkkkk!
ini adalah sebuah entri tentang realiti hidup ini. pada hari ini kita akan bercerita tentang hidup ini. bukan hidup kau tau aku, tapi hidup ini. ada orang kata hidup ini macam palat. ada orang kata hidup ini cume sekali, sooo kite enjoyyy. ada orang kata hidup ini tak selalunya cerah. ada orang kata hidup ini tak selalunya mendung pulak. apa yang kau tau tentang hidup?

abaikan intro yang macam gampang itu. (maaf kerana menggunakan bahasa sangat sopan)

kau rasa kau tahu apa itu hidup? kau rasa hidup kau sudah sempurna dengan adanya boipren dan gelpren yang perfect? walaupun kau agak tak sedar diri kerana mendambakan boipren atau gelpren yang perfect meski wajah kau hanyalah wajah-wajah mat indon pecah kedai uncle raju, kau masih tetap engkau. dan aku? (kau kesah ape pasal aku)

hidup ini, kau hidup atas bumi Tuhan yakni Allah yang maha besar. (take note : ini bukan blog serbanistas)
kau hanya menumpang di bumi Allah ini. kita hanya menumpang. kewajipan kita, laksanakan hukum Allah. pernah kau dengar ayat 'kalau kita tolong agama Allah, maka Allah akan tolong kita'. pernah dengar? gud. tak kesah kau pernah dengar atau tidak. namun itulah kenyataan.

kalau kita tolong agama Allah, insyaallah Allah akan permudahkan segala urusan bagi kita.

maafkan aku andai timbul kekasaran bahasa di sini. beramal lah selagi mampu kerana kita tak selamanya hidup di dunia ini. solat 5 waktu jangan tinggal. cakap memang mudah kan? peliharalah solat mudah-mudahan Allah akan pelihara kita dari perkara-perkara mungkar.

adios, assalamualaikum.


No comments:

Post a Comment

throw me your opinion.. would you?